MEKAN YOLCULUĞU • KABINA SIĞAMAYANLAR

Mekan nedir? Mekanda bağlantı ve algoritma kavramlarına rastlayabilir miyiz? Gelin, adım adım hepsinin cevabını bulalım.
Mekan, insanı çevreden belli bir ölçüde ayıran ve içinde eylemlerini sürdürmesine elverişli olan boşluk olarak tanımlanabilir. Bu boşluğu hissetmek, boşluklar arası ilişki kurmak mekanı tariflememize yardımcı olur. Burada bağlantı kavramı ön plandadır. Çünkü mekanın içindeki ilişki bir bağlantıdır.
Algoritma, adım adım sonuca ulaşmaktır. Belirli bir yol haritası çizerek mekanlar arası ilişkiyi kurmaktır. Dolayısıyla mekanda, bağlantı ve algoritma kavramlarına rastlayabiliriz.

 
Mekanı oluşturmak sandığım gibi kolay olmadı. Hem algoritmayı hem de bağlantıyı kullanmak beni oldukça zorladı. Yola bu maketi oluşturarak başladım. Yaşadığım alanın sınırlarını ölçerek maketime uyguladım. Tabii ki ilk çalışmam olduğu için eksikliklerim de bir hayli fazlaydı. Yatay düzlemde bir elemanın bulunmaması, maketimin en büyük eksikliğiydi. Neyse ki bunu fark ettim ve buna yoğunlaştım.

Maketi birazcık değiştirerek yeni bir mekan üretmeye çalıştım. Burada renklerin geçişindeki bağlantıyı uygulamak istedim. Ancak burada da yatay elemanları üstte ve değişik yönlerde kullandım. Altta kullanmadığım için yine ilk çalışmamdaki eksikliği gideremedim. 

Başka bir mekan üretmem gerekiyordu artık. Dikdörtgen prizmaların etkisi çok güçlüydü. Bu benim için iyi bir fırsat olabilirdi. Keza oldu da. Birbirine geçen, belirli amaçlar doğrultusunda birleşen üç farklı prizma kullandım. Üstte bir kenarı ve altta bir kenarı olmak üzere prizmaların toplamda iki kenarını açık bıraktım. İlk yaptığım çalışmalardan daha farklıydı ve daha güçlüydü artık bu maketim. Sıra bunu geliştirmekteydi.

Aynı maketin bir kısmını değiştirdim. İçinde yatay ve dikey yüzeyler kullandım. Büyük dikdörtgen prizmayı yere bastırdım, diğer iki prizmayı ise ayak yaparak uçuyormuş görüntüsü verdim. Malzememi değiştirmeli ve birkaç yüzeyler daha eklenmeliydim.

Geliştirmeye malzememi değiştirerek başladım. Çöp stickleri kullanarak maketimde birkaç değişiklik yaptım. Zeminde bazı yüzeyleri ve üstte bir yüzeyi kapattım ancak burada da eksiklikler çok fazlaydı. Kullandığım çöp stickler ince ve enli olduğu için maketim ayakta durmakta zorlandı. Daha ince çöp stickler kullanmaya karar verdim.

Burada çok zorlandım. Çünkü ince çubuklar sürekli hareket ediyordu, ayakta durmuyordu. Ekleyeceğim oluklu mukavvalar çubukları ayakta tutacaktı. Ama çubukları ayakta tutamadığımdan dolayı oluklu mukavvaları da ekleyemedim. Malzememi yeniden değiştirmeye karar verdim. Bundan sonra yoluma çıtalarla devam edecektim.

Çıtalarla maketim daha sağlam oldu. Yatay ve dikey yüzeyler prizmalarımın uçuyormuş gibi durmasını sağladı. Yükseklikleri biraz artırırsam daha hoş bir görüntü elde edebilirdim.


Son olarak kare çıtalar kullanarak maketimi tamamladım. Çizgisel gücü fazla olan maketimin ifadesi de bir o kadar güçlü oldu. Paftamı düzenlerken sanal ve gerçek çizimi birleştirerek geçişi yani bağlantıyı sağladım. Bu sayede birçok deneyim kazandım.

Mekan yolculuğumda yaptıklarımı okuyarak bana eşlik ettiğiniz için teşekkür ederim.

Şevval YILDIRIM


Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.